Trening siłowy –wskazówki dla początkujących

2019-02-16
Trening siłowy –wskazówki dla początkujących

Chcesz w końcu się za siebie zabrać i myślisz, że trening na siłowni będzie idealną aktywnością dla Ciebie? Pamiętaj, że sama motywacja nie wystarczy. Oczywiście potrzebujesz siły napędowej do działania, ale na tym etapie niezbędna jest także pewna podstawowa wiedza jak się za trening zabrać. W artykule omówimy zatem kilka podstawowych zasad o których warto pamiętać rozpoczynając swoją przygodę z siłownią.

Postaw sobie cel treningowy

Pierwszą rzeczą, którą należy zrobić jeszcze przed udaniem się na siłownię powinno być ustalenie celu treningowego. Bez niego niemożliwe jest ustalenie efektywnego planu treningowego i żywieniowego. Jedni chcą spalić tkankę tłuszczową, inni zbudować masę mięśniową. Proces dochodzenia do wymarzonej sylwetki jest inny niż w przypadku zwiększenia wytrzymałości. Dlatego konieczne jest obranie jasnego celu i zbudowanie wokół niego konkretnego planu działania.

Prawidłowa technika

Każda osoba, która zaczyna ćwiczyć ma na początku niestety sporo problemów z odpowiednią techniką wykonywania ćwiczeń. Jeśli trenujemy w siłowniach, gdzie mamy do dyspozycji trenera warto skorzystać z fachowej pomocy. Jego doświadczenie pozwala na szybkie wyłapanie błędów i ich korygowanie. Jeżeli nie możemy skorzystać z porady fachowca dobrym pomysłem jest obserwowanie filmików instruktażowych dostępnych w Internecie. Z nich także możemy zaczerpnąć wiele cennych informacji. Wzorowanie się na innych ćwiczących osobach także jest dobrym pomysłem, ale tylko wtedy jeśli mamy pewność, że dana osoba poprawnie wykonuje ćwiczenia. Niestety często nawet doświadczeni sportowcy popełniają sporo błędów.

Rozgrzewka i rozciąganie

Niezbędnymi elementami każdego treningu jest rozgrzewka i rozciąganie po treningu. Trwają one od kilku do kilkunastu minut, ale mają bardzo duży wpływ zarówno na efektywność treningów, samopoczucie, jak i zapobieganie kontuzjom. Dobrym rozpoczęciem treningu może być spacer na siłownię, bieganie na bieżni, bądź rowerek. Następnie należy przejść do dynamicznych ćwiczeń bez obciążeń, a dopiero potem do zasadniczego treningu. Jeśli chodzi o rozciąganie po ćwiczeniach przydatne mogą okazać się gumy treningowe, czy rollery, dostępne także w k-sport. Wałki do masażu świetnie rozmasują spięte mięśnie, a taśmy pomogą je rozciągnąć.

Powyższe zasady to niezbędne minimum. Dla początkujących osób każda wskazówka jest cenna, ponieważ ułatwiają wejście w świat sportu i chronią przed szybkim zniechęcaniem się. Trening siłowy jest odpowiedni dla bardzo szerokiej grupy osób i może dać wiele korzyści, dlatego warto zainteresować się tą aktywnością fizyczną.

Zaufane Opinie IdoSell
4.32 / 5.00 1030 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2020-04-16
Super
2020-04-16
Szybka realizacja i wysyłka, produkt dobrze zapakowany. Polecam
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel