Siłownia w wakacyjnej walizce

2023-07-25
Siłownia w wakacyjnej walizceSiłowni ze sobą nie zabierzesz, ale jest kilka gadżetów, z którymi możesz przeprowadzić satysfakcjonujący trening siłowy i wytrzymałościowy w każdych warunkach.
 
  • To ci się przyda!

Niezależnie od tego, gdzie masz zamiar spędzić urlop, jest kilka rzeczy, które ułatwią przeprowadzenie krótkiego, ale całkiem sensownego treningu. Oczywiście, najlepiej ćwiczyć na dworze, aby skorzystać ze świeżego powietrza.
  • Dobre buty

Wygodne, o mocnej podeszwie. Można w nich zwiedzać miasto, przejść szlak turystyczny (choć raczej nie ten wysokogórski, wymagający specjalistycznego obuwia), ale także zagrać w piłkę, pobiegać i zrobić trening na trawie. Oprócz sandałów i klapek w twoim bagażu muszą znaleźć się sportowe buty. Może zamiast typowego treningu siłowego spróbujesz ćwiczyć jogę? Bez problemu poradzisz sobie z wykonaniem pozycji dla początkujących. Zrelaksujesz się, rozciągniesz mięśnie. Joga o poranku na tarasie z widokiem na góry lub wodę? Brzmi świetnie. Jeśli jednak chcesz wykorzystać matę w bardziej siłowy sposób, to skorzystaj z naszych podpowiedzi zawartych w innym artykule. Trening bez sprzętu, z obciążeniem własnego ciała bez problemu zastąpi ten wykonywany na maszynach. Absolutny hit w tym zestawieniu. Gumy do ćwiczeń pozwalają przeprowadzić trening siłowy w każdych warunkach. Przy odrobinie wyobraź lub raczej inspiracji z internetu możemy opracować zestaw ćwiczeń na każdą grupę mięśniową. A jeżeli mamy do dyspozycji trwały i stabilny element, do którego możemy przytwierdzić gumy (np. park do street workoutu, zewnętrzna siłownia i czy słupek metalowy utwierdzony w ziemi), to z całą pewnością nie będziemy się nudzić. A gumy zajmują naprawdę niewiele miejsca. Warto jednak zabrać ze sobą przynajmniej 4, 5 o zróżnicowanej rozciągliwości.
  • Skakanka

Kolejny świetny gadżet w sam raz na wakacyjny wyjazd. Przeznaczony do treningu wytrzymałościowego lub pomocny w przeprowadzeniu rozgrzewki. Doskonale zastąpi urządzenia aerobowe. Jeśli nie czujesz się mistrzem w ćwiczeniach ze skakanką, teraz właśnie jest idealny moment, aby to zmienić. Nauka naprawdę nie jest trudna.
  • Piłka lekarska

To już nieco cięższy sprzęt, więc do bagażu podręcznego raczej go nie zabierzesz Ale może w bagażniku samochodowym znajdzie się dla niego miejsce? Piłka lekarska – uwielbiany sprzęt fizjoterapeutów – jest doskonałą alternatywą dla hantli. Można z nią wykonać satysfakcjonujący trening siłowy na wiele grup mięśniowych. A do ćwiczeń brzucha jest wręcz niezastąpiona.
 

Jak zaplanować trening na urlopie?

Wszystko zależy od twoich chęci, potrzeb i dotychczasowego planu treningowego. Jeśli ćwiczyłeś trzy razy w tygodniu przez około godzinę, zupełnie nie ma potrzeby, abyś zwiększał tę częstotliwość. Dwa zróżnicowane i niezbyt długie treningi łączące ćwiczenia siłowe i wytrzymałościowe z pewnością dadzą wystarczający bodziec dla organizmu i uspokoją wyrzuty sumienia.
  • Postaw na szybki trening, jeśli nie chcesz tracić czasu

Tabata, interwały – to doskonały wybór aktywności w tym okresie. Poćwiczysz pół godziny, podkręcisz tętno, trochę się zmęczysz i będziesz mieć satysfakcję, że nie zaniedbałeś formy. Zrobiłeś mniej brzuszków niż zazwyczaj i nie wykonałeś standardowego wyciskania na klatę? I bardzo dobrze. Mięśnie lubią być zaskakiwane nowymi wyzwaniami.
  • Wykorzystaj nową przestrzeń i stwórz własny plan treningowy

Trochę truchtu, trochę rozciągania i kalisteniki czy ćwiczeń w stylu street workoutu – warto poćwiczyć w inny sposób niż zazwyczaj. Aby jednak trening dawał satysfakcję i nie zajmował zbyt dużo czasu, zaplanuj go wcześniej. Obejrzyj miejsce, w którym masz zamiar ćwiczyć i stwórz pełny plan przed treningiem. Brak planu i myślenie „no dobrze, to co teraz zrobić” niepotrzebnie rozciąga trening i zaburza jego rytm.  Może coś nowego?
 

Czy powrót do treningów po urlopie będzie trudny?

Jeśli nie przesadziłeś z dietą i nie przybyło ci parę kilogramów, to trudny nie będzie. Może pojawić się na początku zadyszka, problem z utrzymaniem właściwego tempa ćwiczeń, ale wypoczęty organizm z łatwością wraca do dawnego rytmu, a nawet ma zdecydowanie więcej siły. Może zatem warto pozwolić sobie na całkowity reset w wakacje?
 

Piłka lekarska. Jeśli dawno nie miałeś jej w rękach, pora to zmienić!
Przeczytaj u nas na blogu: Trening z piłką lekarską
 
Pokaż więcej wpisów z Lipiec 2023
Zaufane Opinie IdoSell
4.65 / 5.00 8600 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2024-06-18
Pełen pozytyw
2024-06-18
Wszystko w jak najlepszym porządku
pixel