Ćwiczenia na mięśnie brzucha – jak zadbać o piękne i zdrowe ciało?

2019-12-06
Ćwiczenia na mięśnie brzucha – jak zadbać o piękne i zdrowe ciało?Mięśnie brzucha są gorsetem, bez którego trudno byłoby utrzymać poprawną pionową postawę. Poza funkcjami czysto praktycznymi, pełnią także rolę estetyczną. Wymodelowane, pięknie zarysowane mięśnie brzucha to marzenie, które jest na wyciągnięcie ręki. Co należy robić, aby wyrzeźbić brzuch?

Ćwiczenia na mięśnie brzucha – uzyskanie zarysu mięśni

Wszystkie mięśnie brzucha współgrają ze sobą: skośne, proste i poprzeczne. Pełnią wiele ważnych funkcji. Warto zadbać o ich regularne wzmacnianie. Wiele ćwiczeń na mięśnie brzucha możemy z powodzeniem wykonywać w domu. Nie musimy wydawać pieniędzy na treningi na siłowni lub drogie sprzęty i trenerów personalnych. Cały trening możemy wykonać bez dodatkowego asortymentu lub z wykorzystaniem ciężarów.

Funkcje mięśni brzucha

  • Mięśnie brzucha pełnią wiele istotnych funkcji, np.:
  • Utrzymują wyprostowaną postawę ciała,
  • Napinają się i kurczą, co umożliwia np. oddychanie, mowę,
  • Umożliwiają wykonywania znacznej ilości ruchów,
  • Razem z żebrami są osłoną narządów wewnętrznych.

Ćwiczenia na mięśnie brzucha – powody, dla których warto je wykonywać

Wyrzeźbione mięśnie brzucha są doskonałą motywacją do ćwiczenia mięśni brzucha. Mięśnie brzucha oraz mięśnie pleców pełnią funkcję stabilizacyjną kręgosłupa. Dzięki temu utrzymujemy stabilną postawę i możemy wykonywać większy wysiłek podczas wykonywania ćwiczeń na płaski brzuch z ciężarami.

Ćwiczenia na mięśnie brzucha dla początkujących

Ćwiczenia na płaski brzuch można z powodzeniem wykonywać w domowym zaciszu. Jedyne co jest potrzebne to motywacja, cierpliwość, samozaparcie i kawałek wolnej podłogi. Pierwsze efekty będą widoczne już po kilku dniach. Na spektakularny rezultat trzeba poświęcić przynajmniej kilka tygodni. Ważnym punktem treningu jest regeneracja, o której nie możemy zapomnieć. Nie zaleca się wykonywania ćwiczeń na mięśnie brzucha każdego dnia. Idealna częstotliwość to dwa, trzy treningi w ciągu tygodnia ze stopniowo zwiększaną intensywnością ćwiczeń.

Najpopularniejsze ćwiczenia na mięśnie brzucha – trening w domu

Największą popularnością cieszą się proste ćwiczenia na płaski brzuch, które z powodzeniem można wykonywać w domu. Mimo, że nie są skomplikowane, przynoszą doskonałe rezultaty. Ważna jest regularność treningów. Najlepsze ćwiczenia na mięśnie brzucha to np.:
  • Brzuszki klasyczne,
  • Brzuszki naprzemienne,
  • Brzuszki z nożycami,
  • Brzuszki z wymachami,
  • Wioślarz.

Ćwiczenia na mięśnie brzucha – skuteczność

Największą skuteczność przynoszą ćwiczenia na mięśnie brzucha, które obejmują wszystkie mięśnie tego obszaru oraz mięśnie pleców. Najlepiej zacząć od spalenia nadmiaru tkanki tłuszczowej, co umożliwi odkrycie wyrzeźbionej masy mięśniowej. Ważnym elementem są treningu cardio i treningi aerobowe. Znacząco poprawiają wydolność organizmu oraz przyspieszają przemianę materii. W ramach takiej aktywności fizycznej możemy biegać, pływać lub jeździć na rowerze.

Ćwiczenia na mięśnie brzucha a dieta

Ćwiczenia na mięśnie brzucha to część drogi do sukcesu uzyskania pięknego ciała. Bardzo istotna jest dieta. Powinna być optymalnie zbilansowana i dostarczać odpowiednią ilość witamin, mikro i makroelementów. Regularne treningi bez właściwych nawyków żywieniowych nie przyniosą zamierzonego efektu. Istotne jest picie minimum 2 litrów wody dziennie. Ponadto warto wyeliminować z diety fast foody, produkty z wysokim indeksem glikemicznym (ciastka, białe pieczywo, makaron, chipsy), ograniczyć produkty mleczne i wzdymające oraz węglowodany proste zastąpić złożonymi.

Ćwiczenia na mięśnie brzucha – o czym warto pamiętać?

Pamiętajmy, że uzyskanie płaskiego i wyrzeźbionego brzucha wymaga wzmacniania każdej partii mięśni: skośnych, prostych i poprzecznych. Pracujmy nad zwiększeniem wydolności i przyspieszeniem przemiany materii. Pomogą w tym treningi cardio, które możemy wykonywać przynajmniej raz w tygodniu. Nie zapominajmy o regeneracji i odpoczynku. To bardzo ważny element budowania rzeźby i masy mięśniowej. Nasza determinacja i regularne wykonywany trening na mięśnie brzucha zapewnią nam piękne i zdrowe ciało.
Pokaż więcej wpisów z Grudzień 2019
Zaufane Opinie IdoSell
4.66 / 5.00 8310 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2024-05-22
Towar dostarczony błyskawicznie. Drążek łatwy w montażu, spełnia oczekiwania.
2024-05-21
Pierwsze zamówienie musiałem zwrócić (jedna z poręczy była nieco krzywa i się kiwała na podłodze), kurier odebrał ode mnie paczkę w poniedziałek, a nowe poręcze dostałem już we wtorek o 14! Bardzo sprawna obsługa, a nowe poręcze działają prawidłowo :)
pixel