Extreme Professional Fitness Equipment - K-Sport

wybierz język: en pl

Trening na skakance – jakie daje efekty?

Skakanka często kojarzy nam się z dzieciństwem, ponieważ dla wielu była ulubioną zabawką. Okazuje się, że ten niepozorny, dostępny w każdym sklepie sportowym sprzęt, może być świetną propozycją dla osób, które zaczynają swoją przygodę ze sportem, jak i dla tych którzy trenują od dłuższego czasu. Na jakie efekty można liczyć i jak prawidłowo skakać na skakance? Zapraszamy do lektury artykułu.

Korzyści ze skakania na skakance

Szukając pomysłów na trening często szukamy ćwiczeń, które angażują całe ciało. Skakanie na skakance jak najbardziej jest takim ćwiczeniem, ponieważ zmusza do wysiłku większość grup mięśniowych. Podczas treningu z pewnością w pierwszej kolejności poczujesz nogi oraz ramiona, ale możesz być pewny, że zaangażowane zostaną także pośladki, brzuch oraz mięśnie grzbietu. Intensywne podskoki pobudzają organizm do spalania kalorii oraz tkanki tłuszczowej. Nie jest to jednak najlepszy sposób na schudnięcie dla osób z nadwagą oraz po kontuzji stawów, ponieważ taka aktywność mogłaby wyrządzić więcej szkód niż pożytku.

Osoby zdrowe, mogące ćwiczyć na skakance z pewnością zauważą szybką poprawę w kwestii wydolności i wytrzymałości organizmu. Kobiety do skakanki na pewno przekona fakt, że dzięki podskokom poprawia się jędrność ciała, szczególnie łydek, ud i poślaków. Wpływa także pozytywnie na elastyczność oraz sprawność stawów. Co ważne, szczególnie dla osób którym niewielki metraż nie pozwala na gromadzenie sprzętu treningowego, skakanka zmieści się do każdej, nawet najmniejszej szafki, bądź szuflady. Łatwo jest ją też zabrać na wakacje lub urlop, kiedy nie chcemy całkowicie rezygnować z treningów, a nie możemy zabrać innego sprzętu.

Prawidłowy trening na skakance

Jak w przypadku każdego sportu tak i w przypadku skakania na skakance najważniejsze jest zdrowie i bezpieczeństwo osoby ćwiczącej. Nie warto ryzykować własnym zdrowiem, narażając się na kontuzje, dlatego konieczne jest zaopatrzenie się w obuwie z odpowiednią amortyzacją. Bardzo dobrze sprawdzą się np. buty do biegania. Trening na skakance wymaga także odpowiedniej ilości miejsca. Przed rozpoczęciem ćwiczeń sprawdźmy, czy na pewno nie strącimy nic z półek, albo nie uszkodzimy lampy, która wisi nad nami.

Udowodniono, że już 10 minutowy, regularnie wykonywany trening spala kalorie i pozytywnie wpływa na kondycję, a w trakcie 30 minutowej serii skoków organizm spala nawet 300-400 kcal. Dlatego skakanka polecana jest sportowcom w zasadzie każdej dyscypliny sportowej. Dla biegaczy może być pomysłem na skuteczną rozgrzewkę. Należy jednak pamiętać, że trening na skakance także wymaga rozgrzewki. Nie zapominajmy o rozruszaniu nóg i nadgarstków. Intensywność treningów na skakance także powinna być stopniowana, aby uniknąć zbyt dużych zakwasów i niechcianej kontuzji. Z czasem można zwiększać intensywność skoków, jak i czas trwania serii.

Duży wybór sprzętów treningowych dostępnych zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w sklepach internetowych takich jak k-sport pozwala dobrać rodzaj wysiłku do indywidualnych potrzeb każdej osoby ćwiczącej. Skakanka będzie dobrym pomysłem dla większości osób o różnym stopniu zaawansowania, którzy chcą wprowadzić nowy element do treningu.

Opublikowano: