Extreme Professional Fitness Equipment - K-Sport

wybierz język: en pl

Sposób na prawidłową postawę – gumy power band

Nieprawidłowa postawa to niestety bolączka coraz większej grupy osób. Niestety część społeczeństwa nie zdaje sobie nawet sprawy jak wiele negatywnych skutków niesie ze sobą zgarbiona postawa ciała. Ból kręgosłupa, ale i kontuzje innych części ciała to tylko wierzchołek góry lodowej. Co ciekawe naukowcy dowiedli również, że osoby które chodzą z wyprostowanymi placami czują się szczęśliwsi od osób przygarbionych. Jak widać warto walczyć o odpowiednią postawę, dlatego w dzisiejszym artykule zaprezentujemy 3 proste ćwiczenia, które wykonywane regularnie pomogą nam zachować zdrowie.

Wzmocnij mięśnie pleców

Pierwsze proponowane przez nas ćwiczenie powinno być wykonywane w pozycji leżenia przodem, czyli kładziemy się na brzuchu najlepiej na macie, bądź dywanie. W pozycji wyjściowej ręce powinny być ułożone wzdłuż tułowia, a dłonie przyciśnięte do bioder. Czoła ma być oparte o podłoże, nogi złączone, wyprostowane, a stopy wyciągnięte równolegle do podłoża. Ćwiczenie polega na podnoszeniu głowy, klatki piersiowej oraz górnej części brzucha nad matę. Podnoszenie to należy wykonać na wydechu, w takim zakresie na jaki pozwala nam nasze ciało. Na początku warto zachować zwiększoną ostrożność i słuchać swojego organizmu. Druga faza ćwiczenia to powolne opuszczanie tułowia i głowy do pozycji startowej. Początkowo wystarczy około 10-15 powtórzeń, z a czasem zwiększamy czas wykonywania ćwiczenia do około 10 minut.

Zwiększ mobilność barków

Do kolejnych dwóch ćwiczeń prezentowanych w naszym artykule potrzebne będą gumy power band. Dostępne m.in. w sklepie internetowym k-sport stanowią niewielki wydatek, a okazują się pomocne w wielu ćwiczeniach podczas treningów zarówno na siłowni, jak i w domu.

Do wykonania pierwszego ćwiczenia ustawiamy się w pozycji stojącej w delikatnym rozkroku. Napinamy mięśnie pośladków oraz mięśnie brzucha tak, aby mieć pewność, że utrzymujemy prawidłową postawę ciała. W dłonie chwytamy gumę power band mając ręce wyprostowane w łokciach i ustawione wzdłuż tułowia. Ćwiczenie polega na delikatnym rozciąganiu gumy na boki i unoszeniu jej w pierwszej kolejności nad głowę, a następnie do tyłu tak, aby ręce znalazły się na wysokości naszych bioder, ale za nami. W łatwiejszej wersji ćwiczenia gumę można złapać szerszych chwytem, a gdy ta wersja nie sprawia nam większych trudności możemy chwycić gumę węższym chwytem.

Zaangażuj mięśnie naramienne

Kolejne ćwiczenie wykonujemy stojąc w takiej samej pozycji, jak poprzednio. Jedynie nasze dłonie w których trzymamy gumę wyciągamy przed siebie. Podczas wykonywania ćwiczenia cały czas utrzymujemy wyprost w łokciach. Całe ćwiczenie polega na rozciąganiu gumy do boków. Pamiętajmy, żeby nie podnosić ramion do uszu oraz unikać napinania szyi. Ćwicząc należy skupić całą swoją uwagę na tym, aby ruch wychodził przede wszystkim ze środkowej części pleców. Oba powyższe ćwiczenia z gumami power band warto wykonywać w 3 seriach po 15 powtórzeń.

Trening pomagający zachować prawidłową postawę należy robić regularnie, najlepiej codziennie. W taki sposób efekty będą widoczne w niedługim czasie. Zauważysz, ze częściej zwracasz uwagę na to jaką postawę przyjmujesz, a wzmocnienie mięśni pozwoli łatwiej ją utrzymać.

Opublikowano: